هنیه: وحدت، کوتاه‌ترین مسیر برای تحقق آزادی فلسطین است-راهبرد معاصر

هنیه: وحدت، کوتاه‌ترین مسیر برای تحقق آزادی فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس راه وحدت ملی فلسطین، شراکت و مقاومت را کوتاه‌ترین مسیر برای محقق کردن آزادی فلسطین دانست.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۸ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 09
کد خبر: ۱۴۱۷۵۶

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ اسماعیل هنیه، در مصاحبه با شبکه تلویزیون الجزایر  اعلام کرد تحقق وحدت، توافق سیاسی، ایجاد مرجعیت رهبری برای ساماندهی ملت فلسطین و توافق بر سر یک راهبرد مبارزه و مقاومت، آرمان فلسطین را تقویت می‌کند و باعث گفتگو با جهان با زبان مشترک می‌شود.

هنیه به طرح ابتکاری چند ماه قبل عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر برای تحقق آشتی ملی فلسطین اشاره کرد و گفت جنبش حماس از این ابتکار استقبال و به طور مسئولانه با آن تعامل کرد و هیئتی در سطح مقامات عالیرتبه به الجزایر اعزام کرد و این هیئت دیدار‌هایی با مسئولان الجزایری داشتند و دیدگاه خود را در خصوص پایان اختلاف فلسطینی ارائه کردند.

وی تاکید کرد هرگونه ضعف عربی بر موضوع فلسطین تاثیر منفی دارد و توافق عربی منشأ قدرت ملت فلسطین خواهد شد. مسئله فلسطین یک موضوع مشترک و جامع میان همه کشور‌های عربی و یک موضوع اسلامی و عربی است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد این جنبش خواستار وجود و حضور یک امت عربی یکپارچه و اتحاد کشور‌های عربی است و این که در وجوه اشتراک و مشترک متحد باشند که موضوع فلسطین یکی از همین وجوه مشترک و مورد اجماع همه است و اختلافی بر سر آن وجود ندارد؛ بنابراین موفقیت آمیز بودن نشست سران عرب و قرار گرفتن موضوع فلسطین در راس اولویت آن، دستاورد بزرگی خواهد بود.

هنیه خاطرنشان کرد الجزایر و رهبران این کشور این شایستگی و ظرفیت را دارند که بار دیگر موضوع فلسطین را در اولویت و رأس کانون توجهات و دغدغه‌های سران کشور‌های عربی قرار دهند.

وی سفر به الجزایر که برای نخستین بار در نوع خوب بود را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: رهاورد این سفر و برداشت‌ها از آن بسیار بسیار خوب بود به خصوص آن چه که از شخصیت‌های قهرمان و ملی این کشور دیدم و شنیدم.

هنیه خاطرنشان کرد من سه درس مهم از الجزایر گرفتم؛ پایبندی به اصول، تلاش برای احقاق حقوق و خستگی ناپذیری در این مسیر به رغم چالش‌های پیش رو و سومین مورد نیز این که مقاومت و مبارزه مسلحانه تنها راه برای محقق شدن آزادی فلسطین است. البته که وحدت یک ضرورت ملی برای محقق شدن آن (آزادی فلسطین) است. باشگاه خبرنگاران جوان 

کلمات کلیدی: اسماعیل هنیه
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار